Anglat

idag har man vart ute på sjön och anglat lite gäddor. vi gick upp kl 5.. onödigt tidigt tycker ni, men gäddorna gillar å nappa tidigt... redan innan vi satt upp alla angeldon, hade vi haft 4 napp. jag var mästerfotograf när alla skulle försöka få upp gäddor..;)

wiihoo, jag fick upp den största gäddan (fick upp 2) den vägde 3,03 kg.

        
sätter ut angeldon              fredrik drar upp en    pappa väntar på rycket


Jennys första fisk nånsin? haha

           
jennys andra             väldigt glad fiskare     äckligt?                   ture och jenny


min favvobild, när nonno drar upp en firre. (ser ni fisken framför henne?) hon ser rädd ut. haha

           
mamma fick firre      linda grillar strumpa. hon grilla även vante och korv. haha


mamma fick upp en till gädda. ser dock inte rädd ut som sin syster.
            
pappa me fisk           all fångst. 12 st                   pulkadax


sen bar d hemåt.. 12 fiskar blev d alltså, å min va störst.. hehe. katterna blev glada över lite kokt gädda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback