Härlig dag

igår va d en fullspäckad å trevlig dag. på två dagar nu har jag gjort av med 10 000 kr. inte illa. det blev lite andra köp på ikea än det va tänkt. men det blev: dubbelsängstomme, sänggavel me inbyggda sängbord och bäddmadrasser. blev ingen byrå eller nå.. bättre å köpa utfyllnadsgrejer sen när det e klart. det enda som e kvar å köpa till min säng nu.. är resårmadrass (som va slut) å lite nya täcken å kuddar.
känns underbart när pengarna rinner mellan fingrarna på en. :D
väl hemma i gävle igen, så köpte vi oss vårens första glass, som vi åt ute i skolsken.
        
man kunde ha ätit några till glassar. men vi solade istället.. å jag vart faktisk lite röd.
sen hem å duscha å byta kläder.. sen så hamna vi på tennstopet å åt mat. jag vart imponerad.. jäkla gott. jag åt helstekt fläskfilé med hemmagjord potatisgratäng och syltlök i rödvinssås.
efter va man proppätt, men vi stappla fram till bion... vi va tidiga... så när vi satt där å vänta hann vi bli sugen på nått igen. så denna gång vart det biopopcorn å läsk... ja.. men vi åt inge mycke alls.. haha:P
Filmen då: Män som hatar kvinnor. trodde att jag skulle somna till en början för jag va så trött efter maten. men filmen grep tag i mig, å då höll jag mig vaken.. tyckte filmen va bra. lite min typ av film om man tänker i den genren. luska mördare är roligt... å jag hade mina misstankar mot rätt person.
men en helt underbar dag.. å idag kommer mimmi hem, är så ensamt utan gumman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback