Bröllop

Lördag idag å den börjar lugnt å skönt. Calle är hos tandläkarn på en vanlig undersökning, hoppas han inte har nå hål. är ju så himla dyrt hos tandläkarn. för min del ska jag strax göra mig en riktigt god räkmacka. å senare blir det iväg å storhandla, våran helgsyssla på ica maxi. haha.
klockan 13 ska jag börja jobba, göra lite bröllopsmat. men endast för 15-16 personer. fast det är ute i torsåker, så det är ju en bit att åka.

  • förrätt: Toast skagen på klassiskt vis
  • varmrätt: Helstekt oxfilé med whiskeypepparsås, potatisgratäng, grillade tomater och baconlindade haricots verts.
  • efterrätt 1: Kladdkada med hallonsås och vispgrädde
  • efterrätt2: Bröllopstårta

vi ska vara klockan 16 i torsåker, så har man tur slutar man till kl 17 iaf. näe, nu ska jag göra mig min räkmacka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback