Fredagkväll på akuten

ja, allt kan hända sofia. hade haft urinvägsinfektion över en vecka å på fredag morgon började jag få ont i ryggen. blev bara värre under dagen å fick även ont i magen. på kvällen "tvingade" calle mig å ringa till sjukhusrådgivningen. (å efter lite tjat av mamma)
hon tyckte iaf att det lät som att urininfektionen spridit sig till njurarna. vilket kan va ganska allvarligt å man kan få bestående men. så hon skickade mig till akuten. en kväll av väntan alltså.
vi kom dit vid 21.30 å vi var hemma kl 02.00. dom tog urinprov, blodprov, klämde på mage och rygg. sen fick vi sitta å vänta på provsvar. det va som vi trodde. urinvägsinfektionen hade börjat sprida sig till njurarna. jag fick antibiotika på plats, å en tablett till morgonen. så ska iväg å köpa fler tabletter sen. får äta antibiotika i 2 veckor/ 2 ggr om dagen. efter kuren är klar, måste jag gå å göra en efterkoll å se att allt är borta.
Calle tycker att jag hittar på väldigt roliga sysslor på fredagkvällar, varför inte sitta å glo på akuten lixom? :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback