Kattjakt

Nu är julen borta, så det är rent och fint. Det känns skönt!

Har även vart iväg en sväng och handla. Köpte en liten katt som jamar om man trycker på den. (till Emilia) Åsså handla lite smågrejer på Ica Maxi. Det är sjukt vad mycket pengar jag redan gjort av med i januari och det är bara den 8e. Tur man jobba mycket i december så man har lite kosing.

Skyndade oss hem, så slängde jag ihop en tårta. Gjorde rullstårts-botten som jag delade i 3. Så jag gjorde en stubbe med hallon och grädde. Tog oxå fram lite chokladbiskvier från frysen.

Jocke, Elin och lilla Lilly kom och fikade. Å Lilly som nyligen lärt sig gå, tyckte att katterna var väldigt rolig. Så hon sprang och jagade dom. Mimmi höll sig undan medans Molly var nyfiken. Så Molly och Lilly sprang å jagade varann lite. Hon grepade tag i svansen några gånger å försökte gosa med Molly. Molly var snäll och gjorde inte nånting.

Roligt med småbarn å se hur glad dom kan bli över så lite. Samtidigt kan det ju vända lika snabbt om dom inte får som dom vill.


Molly i klätterträdet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback