Härliga fredag

Igår va det kristi himmelfärdsdag (röd dag), men jag jobbade. Å brorsan fyllde år, Grattis!

Fabriken hade en familjedag och dom hade slagit på stort. Inne på fabriksområdet fanns det hoppborgar, sånn där tjur man inte ska ramla av, popcornmaskin dom fick äta hur mycket som helst i, ansiktsmålning, lotterier, brynäs hockeymålis stod i mål så man fick skjuta mot honom osv.

Det jag gjorde va och fixade käk, som dom fick äta så mycket dom ville av. Hamburgare, korv, läsk, morotskaka, kaffe och nya bil glassen. Krängde 350 hamburgare. Å faktisk, det va skitkul å jobba igår å perfekt väder.

Efter jobbet skjutsade chefen ut mig till tomten där Calle å pappa höll på och sätta upp våran stödmur. Kommer bli skitfint när det är klart. Få se om vi hinner med det sista idag, inte mycket alls kvar.
7 ton med sten var det, så dom har nog rätt ont i ryggen idag.



Å just d. Plattan gjorde dom klar i tisdags. Här vattnar Calle den.



Stödmuren, med en trapp upp. Plattan ni ser längst hitåt är garageplattan.



Jag satt på muren å dom jobbade på


Trappstegen väger 50 kg styck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback