Storstädning

Söndag idag, å har fått rätt mycket gjort. Började jobba tidigt å kom hem till halv tolv... en lagom dag!
Innan jag satte mig ned, va jag tvungen å börja städa... annars visste jag hur det skulle bli. Då skulle jag sovit hela dagen.

Snön på balkongen har tinat nu, så jag tog in blommorna från i fjol. Ja, jag vet... men dom hann snöa över, så dom blev kvar där under massvis med snö. Ampeln hänger fortfarande kvar, för jag tror att blomman lever än. ska bli roligt å se, den har vart lite grön hela vintern.

Nu är det rent å fint överallt igen. Har blivit så att vi oftast storstädar på söndagar, mycket lämpligt.

Igår plockade vi även ned katt-trädet. Dom hoppar å klättrar förfullt i den, så den blev alldeles sne, såg ut som att den skulle rasa. Så vi satte upp den på nytt... nu är den rak ett tag till. Men det var ett väldigt bra köp det där trädet.



dom brukar bråka lite om å få sova på den här platsen. En favvoplats!

Nu blir det iaf lugnt resten av kvällen. Solsidan är det ju lite senare, åsså är det några bra filmer klockan nio ikväll... om man orkar vara vaken. Har faktiskt hunnit med å sova middag, men det brukar inte hjälpas.
Har ju halva godispåsen kvar från igår med... jäklar va godis vi köpte. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback