Året som gått... 2012!

Jag väntar på 2013 med spänning... men det blir svårt att klå år 2012, vilket bra år det har varit!
 
Januari:
Nu hade dom flesta fått veta att jag var gravid. Men hade det väldigt jobbigt på jobbet. Mådde dåligt i början av graviditeten och vägde mindre än när jag skrev in mig hos barnmorskan. Fick även känna på sparkar i magen för första gången.
 
Februari:
Fick se lilla Rasmus i magen för första gången och hade gått halvvägs in i graviditeten. Å shoppade väldigt mycket barngrejer.
 
Mars:
Fick min havandeskapspenning beviljad, så jobbade månaden ut innan jag gick på semester. Tänk att jag snart varit hemma ett helt år!
Magen vecka 26.
 
April:
Calle byggde våran altan. Fick åka till veterinären med Mimmi då hon hade svårt att kissa.Sen den största överraskningen ever: min babyshower!
 
Maj:
Var till veterinären med Mimmi igen, då hon inte blev bra. Å Molly skadade ögat, men det blev bra av sjig själv. Jag bakade mycket och förberedde inför bebis. Å dödade min första huggorm.
Magen började bli riktigt stor.
 
Juni:
En månad av firande. Firade Jennys student och min och Calles födelsedag. La ut gräsmatta, som jag fick vattna hela tiden och planterade 65 meter häck höggravid.
 
Juli:
Hade beräknat datum den 2 juli, det var även då det började hända grejer. Rasmus kom den 6 juli efter en väldigt långdragen förlossning. Å så lycklig man var! Calles mormor och morfar bodde här i några dagar.
Några timmar gammal.
 
Augusti:
Rasmus visade sig vara ett riktigt matvrak och växte så det knakade. Var på en liten fisketur, 1 månad gammal. Å sov väldigt dåligt, men det har han ju gjort i stort sett hela tiden.
Var med i tidningen.
September:
Rasmus första kräftskiva. Började rulla runt, så nu kunde man inte lämna han någonstans längre. Var egentligen planerat att vi skulle vara med familjen utomlands, men det fick vi stå över.
 
Oktober:
Jag tränade lite på våran crosstrainer, men som jag gav upp då det inte gav några resultat. Första vaccinationen och Rasmus fick feber och skrattade för första gången. Planerade inför det kommande dopet. Bakade och greja.
 
November:
Jag klippte mig. Var på fotografering med Rasmus. Hade dop för Rasmus. Å snön kom sista helgen i november.
 
December:
Skotta, skotta och skotta. Snö kom det i massor. Börjat med smakportioner och börjar bli väldigt tung att bära på. Rasmus första jul var väldigt mysig.
GOTT NYTT ÅR!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det låter som ett himla bra år!! :-D

2013-01-03 @ 23:47:41
Postat av: Linda ;-)

..

2013-01-03 @ 23:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback