Huggorm

Blev helt stel idag när jag såg att Mimmi lekte med en orm. Å va ju tvungen å få bort Mimmi därifrån. Tog skaftet på en kvast å försökte få undan Mimmi å bar in henne. Tittade närmare på ormen... å såg ju egentligen att det inte såg ut som en snok, men hoppades väl ändå att det skulle vara en sånn.

Ringde mamma, hon sa på en gång att det var en huggorm när jag beskrev den. Å den var blodig på huvudet, sen Mimmi lekt med den.( tur va verkar Mimmi inte ha blivit biten)

Mamma tyckte att jag skulle döda den... jag var helt skakis å svettades. Å vimsade runt lite ett tag. Tog till sist på mig stövlar å hittade en spade. Men den låg bland några stenar.. så kom inte riktigt åt den med en stor spade.
Så jag fick flytta den med skaftet på kvasten, ut på stenplattorna. Å den fräste rätt mycket, den gillade mig nog lika lite som jag gillade den. Fick iaf tillslut död på den.

Nu vill jag ha hit en myrstack, så jag slipper dom jäkla ormarna!

Tänkte lägga ut en bild på den, men gör inte det... vill inte ha minnet kvar från den. Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback