Jul

Ja, blir inte mycket bloggande nu i jul... dels för att jag jobbar mycket å dels för att det enda jag tänker på är jobb. Jag har iaf vart sjuk hela veckan (är bättre nu), har ju självklart jobbat ändå. Hade feber 4 av dagarna, så käkade värktabletter konstant. Nu verkar det som att jag smittat Calle.
Har jobbat hela veckan + helgen+ nu fram till julafton.. så 11 dagar i streck blir det.

Igår var det jobbfest. Svirade om efter jag jobbat å Katja hämta upp mig, så åkte till Teresa och drack pinacolada. förta gången jag drack det, den var riktigt god. Sen gick vi ner till Harrys där det var käk.

Åt Råraka med rom, rödlök och gräddfil (med nån ost i) till förrätt. Till varmrätt blev det Lamm med potatisgratäng och vitlökscreme. Gott! Sen massa drinkar. I början var det lite folk, men blev lite mer mot slutet iaf.
Va på jakt efter en karl till Helena (chefen), men ingen som dög åt henne. :P

Två killar (40års åldern) från fabriken kom å hade trevligt vid vårat bord med. Ena som var skild i oktober skulle självklart ragga på mig. Han va nog lite desperat! Trodde först han bara ville vara artig när han bjöd på två kaffedrinkar. Sen frågade han om jag vilja gå ut efter nyår på restaurang... Då viftade jag med handen med ringen på. Pinsamt för han.
Han kommer nog inte vilja se mig i restaurangen efter detta.
Å det konstiga är ju att flera gånger som han satt vid bordet nämndes Calle. Jaja.

Drack rätt mycket vatten ändå mellan drinkarna, för idag ska jag jobba. Kommer ändå va seg som vanligt efter jag druckit, men inte vara bakis iaf.

Calle va snäll å hämtade sen iaf, skjutade även hem AC å Johanna till Bomhus. Himla snällt å göra det fast han va sjuk, för när killar är sjuk är dom ju döende.

På fredag är det julafton å jag jobbar fram till torsdag. Kommer nog sluta i skaplig tid på torsdag, så åker till Åmot då tror jag. Blir inte kvar så länge... hinner bara en snabbis till mormor på juldagen. Sen ska vi hem å göra julmat, Calles mamma kommer å firar jul hos oss då.


Bild från igår. Chefen, jag å Teresa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback