Uppdateringar från tomten

Hänt lite grejjer på tomten denna vecka, men jag har dock inte hjälpt till så mycket. Har storstädat lite å så hemma medans calle vart ute å hållt på.
Var meningen att vi skulle hämta fyllningsmassor i söndags, i spöregnet. så vi åkte till en tomt i Hille där det skulle hämtas. körde dit både lastbil och baklastare. MEN. baklastaren var trasig, skopan satt löst. så calle fick ringa runt efter folk med maskiner. så på måndagen fick calle hjälp av en micke att lasta fyllningsmassor i lastbilen å köra till tomten. så vi fick betala honom 3000 kr, men fick gruset gratis. 180 ton grus , låter jäkligt mycket, men ser inte ut av va sååå himla mycket.
vad har då jag gjort på tomten? jo, plockat pinnar, ormbunkar, haft ned lite småbuskar. höll på att flytta en stor rishög, men flyttade bara hälften. sen när jag åkte hem fortsatte dom andra. då låg det en 1,5 meter lång snok i den.... jag hade förfan dött! jag är livrädd för ormar.. är det nått jag e rädd för, så är det ormar. kommer inte jag våga gå där längre, för ormen kröp tydligen tillbaka in i högen. :(
det vi väntar på nu är att en grävmaskin ska komma å ta bort lite stockar å så, så vi inte lägger fyllning över dom. för om man gör det så kan marken sjunka lite när stockarna ruttnar.
Å vi kommer få ved för ca 2 år frammåt. å senare lär vi även ta ned fler träd. men vi har kommit en liten bit på vägen iaf.


våran Pärla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback