Julen e borta

mimmi nyfiken när jag städar

nu har jag tagit bort julen. hade ju inte julat till det så mycket. bara med julgardiner, ljusstake och en mini julgran. men när man ändå tar bort det e det ju lika bra å storstäda. Ler så nu är det rent å snyggt. mimmi har haft mycket å tittat på. hon gillar dock inte så mycket när man dammsuger.. hon fräser nån gång åt dammsugarn då. men hon e inte så rädd.. hon följer glatt efter dammsugarn. roligare är det när jag moppar golvet... men nr ett på mimmis lista. e nog när jag sätter upp gardiner. hon sätter sig på dom när jag ska hänga upp dom. Ler med tungan ute så det tar ett bra tag innan man får upp dom. å tur man har barstolar. annars skulle jag inte nå upp... blir så när man e kort i rocken. Himlar med ögonen nu e det jäkligt skönt när allt e gjort. men det blir nog snart lika skitigt igen. speciellt med mimmis alla leksaker. just nu ligger alla i soffan, men snart hamnar dom i varenda hörn.

städar         vilar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback