Skotta

fan vad snö det kommit. 30 cm än så länge å det vräker ned än... hur ska man ta sig tillbaka till gävle om det fortsätter?
          
igår                                             24 timmar senare
         
granen                      sparkarna vi använde i fredags

jag, pappa å brorsan slängde på oss vinterkläder å gav oss ut för å skotta snö. tung snö va det mä.. jobbigt!
           
pappa med snöslungarn
            
brorsan som skottar
           
jag i kampen mot snön
            
mimmi ute å leker i snön, kallt åt tassarna

ja himmel va d snöar allså. undrar om det e snökaos i gävle... om det snöat lika mycket som här, borde det vara det. men jag hoppas att man tar sig hem ikväll. kanske inte kan åka E4:an... men e vägen mellan ockelbo å sandviken bättre då? ja, gruvar mig.

en utsliten mimmi, hon har lekt med pojkarna för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback