Avsked

Marias sista dag, känns lite tungt just nu faktiskt. Imorgon flyttar Maria och Per till Mallorca, Palma Nova. Där det köpt en strandservering med ca 60 platser. Rätt modigt å flytta för gott tycker jag, å barnen går ut gymnasiet i sommar. men detta är per och marias dröm, som nu går i uppfyllelse. hoppas att det kommer gå bra. å helena har redan bokat resa, så hon åker ner i maj. å så småningom ska jag oxå åka ner och hälsa på, å eventuellt jobba lite.
Det va några som kom å tog avsked av maria och åt tårta. å vi hade en gemensam present. ett jättetjockt fotoalbum, sen hon börja jobba, tills hon sluta. från fester till jobb-bilder.
å av fabriken fick hon en hel sportbag fylld med godis, morgon-rock med läkerol-loggan och t-shirts å solhattar med loggan på. fullt sjå å få med det till spanien. hehe.
jag hade svårt att hålla tårarna inne, å det kommer nog dröja ett tag innan man verkligen fattar att hon flyttat.
idag fick jag alla hennes nyklar (dom jag inte hade) och imorgon får jag ta över hennes telefon-nummer. så ni som vill, kan få mitt jobb-nr sen. måste ha 2 mobiler på mig dygnet runt nu, å på jobb-telefonen får jag svara på på jobbtid, eftersom jag ska ta emot beställningar osv.
blir mycket att hålla reda på, ingen som kan checka mig, eftersom jag å maria checkat varandra. men man kommer väl in i det. å att bli sjuk, finns inte i min värld just nu. (inte för jag haft en enda sjukdag än sålänge)
finns mycket tankar i huvudet just nu, å jag kommer sakna maria. men det e värre för helena, som umgåtts med maria på jobb å fritid i 5 år nu.
men tur för helena att jag å maria e så lik varandra i sättet. både maria å helena påstår att jag måste vara marias barn, för att vi tänker så lika å beter oss så lika. (född nästan samma dag även, å förlovade oss på en söndag på matildas) ja, vi har haft mycket roligt åt det:)

Sverige kommer sakna er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback