Sista dagarna på semestern

Nu är det endast 1 natt att kunna sova ut till, sen börjar helvetet igen.
Igår var jag och Calle bjuden på middag hemma hos Micke och Lisen ute i Hagaström. Det var trevligt och god mat. Grillat med olika tillbehör till varmrätt och glass, märänger och grädde till efterrätt och lite gott att dricka.
Så idag gick vi ut till Hagaström och hämtade bilen... 1,5 timme tog det att gå. sen skyndade vi oss hem och svirade om, sen ner på stan. där gjorde vi av med lite presentkort. det köptes en stektermometer, gardiner, en duk och så bokade vi biljetter på bio till lite senare. Har fortfarande 1 presentkort att göra av med sen, det är på ginatricot... tyckte det var så utplockat nu, så jag väntar lite tills d kommer in lite nytt.
Så åkte vi hem å åt, sen ner på stan igen och gick på bio och åt snask. Vi såg på bröderna Karlsson, tyckte den va rätt rolig faktiskt. hade inga förväntningar på den, eftersom jag inte visste va det var för film.
När vi kom hem igen började jag å sätta upp gardinerna. dom jag köpte var egentligen tänkt till köket... men dom var så himla breda, så dom fick vara i vardagsrummet och vardagsrumsgardinerna i köket. å en ny fin duk på bordet. dom gamla köksgardinerna slängde jag in i tvättmaskinen... men ops. när jag tog ut dom igen hade dom krympt till halva storleken. haha, såg ut som två sjalar. nu tvättas det lite mer, vill att d ska va rent tills katterna kommer hem. åker till åmot imorgon å firar mamma åsså ska katterna hem. å dom fyller 2 år imorgon dom små älsklingarna. köpte två nya råttor till dom, åsså ska dom få frossa i god mat. (som dom aldrig får annars)
tror dom kommer att vara ganska deprimerade nu när dom kommer hem, vart i åmot i 3 veckor.. å Tuffsan som inte vart så mycket för å va ute förut, vill vara ute hela tiden... får väl se hur det går. kommer tycka synd om dom... men som jag har saknat dom!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Fy fan, 1,5 timmes promenad lät lite jobbigt de. Jobbigt att det är så mycket för dej på jobbet så att det inte blir kul.:( Du får hälsa tvillingarna grattis från oss här hemma:)

Roligt att läsa om tomten föresten:)

2010-08-01 @ 00:59:03
URL: http://sanzza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback