Mura

Snart är det dax att starta dagen. Sitter just nu med en kopp kaffe i handen, skönt att inte behöva stressa så mycket på morgonen.

Om en stund så ska vi åka och vattna svärmors blommor, då hon är uppe i Luleå. Sedan åka vidare till ByggMax där vi ska köpa mer murbruk och nå mer.
Ska mura klart idag hade vi tänkt, om det inte blir nå krångel. Calle murar å jag får bära dit lecablocken. Jag ska även bygga ihop grilltunnan jag köpte.

Är jättekul när man ser att det börjar hända grejer. På tisdag kommer ju första leveransen med virke och dylikt. Blir tvungen att flytta på lite grejer så dom har mer plats att lägga alla saker.
För snickaren kom dit helt oväntat när vi var där en dag förra veckan. Han ville kolla hur allt såg ut innan han ska bygga. Han kändes bra att ha å göra med, men var lite orolig över hur allt virke ska få plats.
Så den 15e börjar dom bygga, å huset ska vara tätt på en vecka sa han. Åh, längtar!

Ursäkta för att jag bara pratar om husbygget, men det är det som händer i mitt liv nu.



Bild från Luleå förra sommarn, få se om vi hinner ta en tripp upp dit i sommar med. Jag har ju semester 4 veckor i sommar, men Calle tänkte nog inte ta ut nån vecka... utan han tar det nog senare, när det ska tapetseras å grejas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback