Helg = Jobb

Ja, helg igen. Men det känns inte riktigt så när man ska jobba. Om det blir varmare ute, tänkte jag åka och måla lite. Just nu är det 10 grader ute, ska helst vara 18 när man börjar. Fast det går ju å måla ändå, bara att det tar mycket längre tid för färgen å torka.

Klockan 14 ska jag befinna mig på jobbet. Är 2 stora beställningar idag, så det blir jobb till sent ikväll. Ett bröllop på 70 pers och PRO ska ha mat för 120 pers. På bröllopet ska jag vara och lägga upp på tallrikar.

Bröllopsmenyn 70 pers:
* Toast skagen
* Kycklingfilé inlindad i parmaskinka och mozzarella. Rödvinssky, mangochutneycreme, haricotverts och rotsaksrösti.
* Pannacotta med jordgubbskompott
Ja, dom ska ha bröllopstårta med.. men den står inte vi för.

PRO:s meny 120 pers:
* Helstekt fläskfilé med potatisgratäng, rödvinssky, bearnaisesås, grillade tomater och grönsallad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback