Babyshower

Igår blev jag riktigt överraskad. Från ingenstans hade mina fina vänner ordnat en babyshower.

Hade tänkt mig en vanlig dag, då mamma och jag skulle baka i bagarstugan i Åmot. Det jag inte visste var att mina vänner höll på och fixade och donade hemma i mamma och pappas hus.

Vi åkte hem och jag låste upp dörren. Såg att Baloo låg ute på en stol, så ropade på honom. När jag sedan tittade in så stod alla där. Blev jäkligt chockad... å som mina hormoner är nu.. började jag ju självklart å böla. :P
Överraskningen bestod av Linda, Maja, Jenny, Kristin, Sandra, Nonno, Ingegerd och mamma.

Dom hade ordnat det jättefint! Allt gick i blått. Önskar jag hade lite kort på det... men kristin knäppte mycket kort, så hoppas jag får ta del av någonting. Å jag va ju inte så vacker... hade ju inte direkt planerat för fest.. jag skulle ju bara baka. :P

Vi lekte lekar:
*En frågesport om mig när jag var liten. Den vann jag och Kristin.
*Gissa bajset. Då hade maja micrat blöjor med olika chockladsorter i. Så skulle man lukta, smaka och titta sig till vilken choklad det var.. å såg ju inte speciellt gott ut! Den vann Jenny.
*Mäta magen. Dom andra skulle gissa hur stort omfång jag har runt magen, så skulle dom klippa av ett snöre om hur stor dom trodde jag var. Den vann kristin.
*Nappen. Man skulle med en ögonbindel sätta nappen på munnen på en baby (tavla). Den vann Ingegerd. Å jag va längst ifrån... jag satte på näsan.
*Smaktest. Den här leken gjorde bara jag. Hade ögonbindel och skulle smaka på mat ur 4 skålar. 3 var burkmat och en hemlagad. Jag skulle säga vilken som var hemlagad och det hade jag rätt på.
*Skriva upp datum, längd och vikt på när babyn kommer. Å den som vinner det återstå att se.

Undrar om jag glömt någon lek. Allt var iaf himla roligt å dom hade fixat allt jättebra!
Åsså va det paketöppning.. Å allt vi fick var verkligen superbra.. å hur mycket som helst! Bättre vänner får man leta efter!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken rolig överraskning!!

Gulligt av dem alla..:)

2012-04-29 @ 22:10:03
URL: http://mariaslifestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback