Bakom fasaden

Hur lycklig jag än kan vara över att vara där jag är i livet, har jag samtidigt lite smått panik. Inte över att jag ska bli mamma och allt vad det innebär.. utan över dessa pengar.

Vill så mycket och borde så mycket... men gäller nu att prioritera och leva lite snålt. Jag är verkligen inte van med att leva med en budget. Så som vi lever nu är inga problem... utan problemen kommer att bli dom stora extrakostnaderna.

Saker som vi just nu behöver förutom mat och dylikt är saker för ca 150 000 kr. Är inte så himla lätt att trolla fram direkt. Men gäller som sagt att prioritera vad vi måste köpa nu och vad som kanske måste väntas till nästa år.

Allt kommer att lösa sig, det vet jag. Men jag vill ha allt på en gång... det går tyvärr inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback